Zboží na dobírku

Bohužel i přes velmi drahou cenu stále dobírka zůstává v ČR jakýmsi fenoménem a ještě navíc tím, že tvoří více než třetinu všech forem platebních metod, e-shopy od ní jen tak neupustí. Bylo by dobré alespoň tuto metodu eliminovat a to aktivně. Pokud by to nešlo, tak by bylo dobré alespoň přepočítat náklady na ni, protože velká řada obchodníků dobírku dotuje.
zavázaný balík.png
Jedná se hlavně o jednu z nejrizikovějších platebních metod za zboží vůbec. Objednávka totiž absolutně nezaručuje převzetí zásilky zákazníkem a prodej se nemusí uskutečnit. Pokud navíc zákazník z nějakého důvodu zásilku nepřevezme, obchodníci musí zaplatit dopravu zpět a s nevyzvednutým zbožím nadále pracovat. Například taková dosti známá Alza.cz zboží nevrací do skladu, ale nabízí jej za nižší cenu ve vratce. Určitě je to mnohem praktičtější a jednodušší. Tratí na tom ale dost. Takoví malí obchodníci si nic takového nemohou dovolit.
krabice na stěhování.png
I když si to někteří vůbec neuvědomují, dobírka představuje opravdu velkou zátěž pro cash-flow. Samotný obchodník může na peníze čekat i 14 dní. Stačí jen, aby zákazník otálel s převzetím balíku. Není žádným překvapením ani to, že balík se zbožím může ležet na poště i týden. Ty další dny je potřeba pro nejen převod peněz ale také zprocesování od výběrčího na účet samotného obchodníka.
Největším problémem dobírek jsou náklady. Cenu poplatku samozřejmě ovlivňuje výše vybrané částky a poplatek je navíc zdrojem dalšího příjmu všech dopravců a kurýrů. Dopravci se dobírce vůbec nebrání a to ani přesto, že u sebe mohou vozit až tisíce korun v hotovosti. Dobrým řešením by mohly být platební terminály. Je ale zase pravda, že řidiči dostávají při přebírání hotovosti nějakou tu korunu do vlastní kapsy a při platbě kartou by o to mohli přijít.
novinky v obálkách.jpg
Pokud nechcete platit za dobírku, měli byste vždy počkat, až v daném e-shopu budou mít třeba doručení zboží zdarma. Tyto akce bývají alespoň jednou do měsíce, takže si stačí takovou akci jen vyčíhnout. Je to ale samozřejmě na vás.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup